Follow Us @theanabeautyandwellness

@theanabeautyandwellness

Sunday, January 8, 2017

MEALSHAKES MAKANAN TERBAIK UNTUK ANAK ANDA

Entri asal : www.blognana.com (2014)

Salam sejahtera buat semua pembaca. Entry kali ni saya nak ceritakan kebaikan Meal Shakes untuk anak-anak kecil anda. Sebagai ibu-bapa, anda mesti nak yang terbaik buat anak anda kan? Ibu-bapa mana yang tak nak bagi kesempurnaan pada anak-anak.

Sebelum saya teruskan tentang kebaikan Meal Shakes ni, saya ada satu cerita yang baru saja terjadi pada pengguna susu kotak Dutch Lady baru-baru ni. Pengguna ni, Puan Ani (bukan nama sebenar) dan keluarga merupakan penggemar minuman susu Dutch Lady ni. Menurut Puan Ani, setiap bulan beliau akan membeli susu Dutch Lady ni sebagai stok minuman dekat rumah.

Sehinggalah pada suatu hari, beliau membuka salah satu kotak susu tersebut, tetapi beliau sangat terkejut dengan keadaan susu tersebut di mana rupanya sangat meloyakan tekak. Beliau merasa hairan, memandangkan susu tersebut baru sahaja dibuka sehari sebelum kejadian. Menurut Puan Ani, beliau terdetik hati nak membuka pakej tersebut apabila mendapati bahagian pembukaan berwarna kuning kehijau-hijauan.

Apabila pakej tersebut sudah dibuka, beliau merasa sangat terkejut bila mendapati isi dalam kotak tersebut yang sangat meloyakan tekak. Menurut beliau, bendasing tersebut menyerupai kulit haiwan dan rasa seperti kenyal-kenyal bila disentuh.

Lebih malang lagi, apabila mereka sekeluarga telah pun meminum sebahagian susu daripada kotak tersebut. Terdetik rasa kasihan pada Puan Ani. Sebagai pengguna, kita berhak untuk mendapat produk yang selamat dan dijamin bersih. Ini tidak, dah beli berkotak-kotak, tiba-tiba jumpa pula sekotak dalam keadaan macam tu. Memang fobia la nak minum kan?

Keadaan permukaan pembukaan susu yang seolah-olah berkulat

Tarikh luput pada 10/06/2014



Bendasing dalam kotak bila susu dah dituang habis

Bendasing yang menyerupai isi kupang yang belum di masak

Stok semua dibuang takut terjumpa bendasing yang sama




Anda lihat sendiri. Adakah ini yang kita inginkan untuk keluarga kita? Semua orang pasti tidak menyangka dan mungkin juga tidak pernah terfikir langsung akan jumpa benda macam ni kan? Lebih-lebih lagi setelah bertahun-tahun menjadi penggemar setia sesuatu produk tersebut. Cerita ini bukan untuk menjatuhkan mana-mana pihak, tetapi ingin memberi kesedaran kepada semua.

Berwaspadalah jika anda membeli mana-mana produk minuman. Tak kira lah jenama apa sekali pun. Begitu juga dengan makanan. Kita memang tak pasti samada makanan dan minuman yang diproses itu betul-betul selamat lebih-lebih lagi yang jenis sedia dimakan atau diminum terus. Semoga apa yang terjadi kepada Puan Ani sekeluarga menjadi iktibar kepada kita untuk lebih berwaspada pada masa hadapan.

Ok, cukup setakat ini saja cerita tentang Puan Ani dan susu Dutch Lady tersebut. Seperti yang saya janji tadi, saya nak kongsi dengan anda tentang kebaikan Meal Shakes untuk anak-anak anda. Meal Shakes ni sesuai untuk diminum untuk semua peringkat usia. Dari bayi seawal usia setahun pun dah boleh minum Meal Shakes.


Sebelum tu saya nak cerita sikit info tentang Meal Shakes ni. Meal Shakes menyediakan hidangan lengkap dengan kandungan asid amino dan nutrisi yang mudah diserap oleh tubuh. Dibuat daripada bahan semulajadi iaitu buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya dan lactalbumin (sejenis susu). Meal Shakes dihasilkan untuk semua golongan seperti bayi, pelajar, ibu mengandung, para atlet, pengamal makanan sayuran dan lain-lain lagi.

Kelazatan rasa Meal Shakes memang menambat selera kanak-kanak. Dengan perisa vanilla, lazat dan berkhasiat serta mudah disediakan yang pasti digemari oleh seisi keluarga. Sangat sesuai sebagai makanan tambahan kanak-kanak.

Apa Manfaat Meal Shakes?
  • sebagai pelengkap nutrisi - di mana ia mengandungi 24 jenis vitamin, mineral dan zat yang diperlukan tubuh.
  • membekal nutrisi kepada sel tubuh - sangat kaya dengan protein (tanpa laktosa) di mana ia membantu pembinaan sel-sel kulit, kuku, rambut, organ, darah dan lain-lain.
  • membantu tumbesaran anak-anak kecil - mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses tumbesaran yang sempurna
  • sebagai antioksida - merupakan agen anti-oksida yang bertindak untuk melawan jangkitan penyakit dan melambatkan proses penuaan.
  • mengembalikan seri wajah - mengandungi vitamin B yang lengkap, zat besi dan kuprum yang cukup untuk membina sel-sel darah merah yang sihat sekaligus menjadikan kulit wajah yang lebih cantik.
  • detoksifikasi - membantu membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus.


Ok, ini adalah antara manfaat dan kebaikan Meal Shakes. Ingat tau, Meal Shakes ni bukan hanya untuk kanak-kanak sahaja tetapi untuk seisi keluarga pun boleh. Bagi orang dewasa yang ingin menambahkan berat badan, minumam ini adalah paling sesuai untuk diminum.

Anda masih belum terlambat untuk menukarkan minuman kegemaran anda dan keluarga kepada Meal Shakes. Dijamin selamat, halal dan penuh dengan 1001 khasiat dan kebaikan untuk tubuh anak anda. Anda tak perlu risau lagi dengan jaminan keselamatan dan kebersihan minuman ini. Sebabnya anda yang bancuh sendiri. Tak perlu takut terjumpa bendasing yang meloyakan dalam minuman lagi.

Sebelum saya mengakhiri entry kali ni, jom kita terjah tengok testimoni pengguna Meal Shakes kat bawah ni. Selamat mencuba semua :)

Testimoni 1

Testimoni 2

Testimoni 3

Anda sedang mencari suplemen terbaik untuk anak, suami, isteri dan keluarga tersayang?

Anda juga ingin seperti kami menjana pendapatan sampingan/ side income 3-4 angka sebulan?

Hubungi Nana untuk mendapatkan :

FREE CONSULTATION 24/7
and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE  


Nana
Shaklee ID : 1104380

017 244 2982 ( SMS/Whatsapp ) 


No comments:

Post a Comment