Follow Us @theanabeautyandwellness

@theanabeautyandwellness

Monday, January 9, 2017

FAKTA NUTRISI DALAM VITA-LEA IRON FORMULA


Vitalea Iron Formula bukan sebarang multivitamin. Anda bayangkan ia kini berusia 100 tahun di pasaran. Tidak dapat disangkalkan lagi khasiat dan kebaikan Vitalea bagi pengamalnya. Kepercayaan yang diberi oleh pengamal suplemen menjadikan Vitalea bertahan sehingga kini. 

Kenali  VITALEA IRON FORMULA dan manfaatnya untuk kesihatan berpanjangan.

 Fakta nutrisi dalam Vitalea Iron Formula  :



VITAMIN A
Kesihatan mata, kulit, sebagai antioksida melawan kanser, mencegah rabun malam, membantu tumbesaran, menguatkan kerangka tulang, gusi, gigi, sistem respiratori, sistem imun dan rambut yang sihat.


VITAMIN D
Memberi kepadatan pada tulang, mencegah penyakit tulang lembut, osteoporosis dan psoriasis.


VITAMIN E
Sebagai antioksida, mengekalkan kepejalan kulit, menambah seri pada kulit, melancarkan peredaran darah, mencegah darah beku, sakit jantung, katarak dan artritis. Baik untuk sistem produktif lelaki dan mengurangkan kesan parut.


VITAMIN C
Sebagai antioksida, melawan kanser, merangsang pembentukan kolagen, meningkatkan daya tahan penyakit (sistem imun), menyembuhkan luka dengan cepat, mencegah selesema, gusi dan hidung berdarah serta mencegah darah beku.


ASID FOLIK
Penting untuk kesihatan fetus, merangsang pengeluaran susu badan, untuk kesihatan sel darah merah, mengurangkan risiko sakit jantung dan kanser servik, anemia, osteoporosis, tekanan, ulser mulut dan kesihatan kulit.


VITAMIN B1
Menukarkan makanan kepada tenaga, menguatkan memori, kecerdasan mental, membina dan merangsang peredaran darah, membantu tumbesaran, masalah keresahan, mabuk laut dan darat serta mengurangkan petanda herpes zoster.


VITAMIN B2
Menukarkan makanan kepada tenaga, mencegah anemia, mata letih, katarak, jangkitan lidah dan mulut serta kekejangan.


VITAMIN B3
Menukar makanan kepada tenaga, menghasilkan hormon, merangsang peredaran darah, lower blood ripid, merawat pening, migrain, cirit-birit, ulser dan nafas berbau. Baik untuk perut dan usus.


VITAMIN B6
Untuk metabolisma protein, membaiki otot, melegakan senggugut, sebagai penenang, mengelakkan muntah-muntah, bibir kering, jangkitan lidah, dermatitis, kekejangan, kebas dan anemia.


VITAMIN B12
Membantu tumbesaran fetus dan kanak-kanak, menambah selera makan, merangsang tindak balas saraf, baik untuk kecerdasan otak, kekuatan fizikal, memori, fokus, keupayaan seksual serta mencegah anemia, keletihan, keresahan, diabetes dan rabun.


BIOTIN
Membantu B-Complex berfungsi lebih efektif, mencegah rabun, rambut gugur dan beruban, diabetes, sakit otot, ekzema dan keradangan kulit.


VITAMIN B5
Meredakan tekanan, kesan penenang, melawan alahan, sembelit, keletihan, artritis, meredakan kesan sampingan akibat antibiotik, mencegah jangkitan, mempercepatkan penyembuhan luka.


KALSIUM
Menguatkan tulang dan gigi, mencegah darah beku, kebas dan kejang, rasa sakit, insomnia, mengekalkan kadar degupan jantung normal, mencegah osteoporosis dan penyakit tulang lembut.


FOSFORUS
Meningkatkan kepadatan tulang, mengawal diabetes, batu karang, mencegah tulang reput, membantu tumbesaran, meredakan kesakitan akibat artritis dan mencegah anoreksia.


IODIN
Baik untuk tiroid, membantu tumbesaran fetus, meningkatkan kadar IQ kanak-kanak, membina ligamen, otot dan kesinambungan tisu-tisu, untuk kekuatan fizikal dan mengawal berat badan.


ZAT BESI
Membentuk hemoglobin, meredakan sakit akibat PMS seperti senggugut, membantu tumbesaran, melawan penyakit, mengelakkan keletihan dan anemia.


MAGNESIUM
Untuk kesihatan tulang dan gigi, merehatkan otot dan sistem saraf, penenang semulajadi, mencegah tekanan, diabetes, sakit jantung, batu karang, sakit buah pinggang, hati dan masalah penghadaman.


KUPRUM
Membantu menukarkan zat besi kepada hemoglobin, menjaga kesihatan rambut, merawat edema, penyakit berkaitan tulang dan masalah kebengkakan.


ZINK
Menguatkan sistem imun, mempercepatkan penyembuhan luka, baik untuk keupayaan seksual lelaki, mencegah masalah prostat, juga baik untuk deria rasa dan bau serta ketajaman minda.





No comments:

Post a Comment