Follow Us @theanabeautyandwellness

@theanabeautyandwellness

Saturday, January 7, 2017

OSTEMATRIX PENJAGA TULANG ANDA

Entri asal : www.blognana.com (2014)

Selamat petang buat semua pembaca. Kali ni tak nak cakap panjang-panjang sangat. Tu pun kalau boleh la.. :) Tapi biasanya, bila dah tulis, idea mencurah-curah dah tak tau plak macam mana nak stop. Hehe... Tapi kali ni dan yang seterusnya saya cuba nak tulis ringkas tapi info yang padat dan berguna untuk pembaca semua.

Ok, straight to the point, entry saya kali ni adalah tentang Ostematrix. Sempena dengan promosi Ostematrix bulan April ni,  saya akan kongsi lebih banyak info tentang Ostematrix dan manfaatnya. Sebelum saya nak cerita panjang lebar tentang manfaat Ostematrix, saya nak story sikit tentang kalsium.

Kalsium adalah sejenis mineral yang diperlukan oleh tubuh. Ia adalah antara mineral yang paling penting wajib ada pada tubuh manusia. Ia sangat penting untuk pembentukan tulang dan gigi yang baik. Bagi wanita yang sudah menopause, kalsium juga penting untuk mengekalkan struktur tulang yang sihat.

Antara fungsi lain kalsium adalah untuk fungsi saraf yang baik. Contohnya, bagi melegakan kekebasan atau rasa sesemut pada anggota badan. Selain itu, kalsium juga baik untuk fungsi otot, di mana ia akan mengelakkan berlakunya kekejangan. Bukan itu sahaja, malah ia juga baik untuk pembekuan darah dan menghalang berlakunya tekanan darah tinggi.

Secara am nya, wanita memerlukan lebih banyak kalsium daripada lelaki. Di usia remaja, wanita memerlukan kalsium yang cukup untuk menguatkan tulang mereka dan mencegah osteoporosis apabila usia meningkat dewasa. Usia remaja sehingga 35 tahun adalah masa pembentukan tulang yang paling banyak dan terpenting bagi wanita.

Untuk mengelakkan berlakunya proses osteporosis pada usia lanjut, pengambilan kalsium yang secukupnya sangat diperlukan pada usia ini. Jangan ambil mudah tentang tulang anda. Bukan orang yang sakit dan usia tua je yang perlu makan Ostematrix ni, malah pengambilan kalsium haruslah diamalkan ketika muda lagi supaya tulang anda kekal sihat dan kuat semasa usia tua nanti.

Ok, sekarang saya nak cerita pula tentang manfaat-manfaat utama Ostematrix ni. Ostematrix Shaklee adalah kalsium yang paling seimbang di mana kadar penyerapannya adalah 99%. Formula yang unik, di mana ia diperbuat daripada mineral semulajadi dan garam mineral dari laut mati. Mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zink, kuprum, manganes dan juga boron.

Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama untuk penyerapan berkesan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral. Kajian telah membuktikan bahawa suplemen kalsium mampu meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur dengan berkesan.

Antara manfaat Ostematrix adalah :
  • Menguatkan tulang - seperti yang kita tahu, kalsium menghalang berlakunya osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi dan sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (ricket dewasa), kuku rapuh, ekzema, konvulsi/kekejangan, gusi berdarah dan merangsang pembekuan darah.
  • Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas - pengambilan kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas, sakit sendi dan juga artritis.
  • Meringankan stres/tekanan - mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur yang selesa, memperbaiki keadaan jantung berdebar, gementar dan stres. Ia juga memperbaiki depresi/kemurungan, perubahan emosi, sakit kepala dan pitam.
  • Memperbaiki masalah haid - kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak dapat meringankan sakit sewaktu haid.
  • Pengalkalian tubuh - kalsium adalah mineral beralkali. Ianya berkesan dalam memastikan imbangan pH tubuh. Dalam masa yang sama, ia mampu memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik.Ia juga menghalang obesiti pada usia tua. Kalsium juga membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.
Selain daripada kalsium, Ostematrix juga mengandungi mineral-mineral lain seperti Vitamin D, magnesium, zink, boron, manganes, dan kuprum. Fungsi setiap satu mineral tersebut adalah seperti berikut :

  • Vitamin D - meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka dan memperbaiki penyakit periodontal (penyakit gusi)
  • Magnesium - menggalakkan komposisi tulang dan rawan, membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.
  • Zink, boron, manganes, kuprum - memelihara metabolisma kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan menghalang artritis.
Sekarang anda dah tau kan, apa kepentingan kalsium pada tubuh kita. Marilah bersama-sama menjaga kesihatan tulang kita. Semakin muda usia, semakin banyak peluang kita untuk menyelamatkan tulang dari mengalami pelbagai penyakit. Mencegah adalah lebih baik dari mengubati :) Untuk pengetahuan anda, bulan ini merupakan bulan promosi Ostematrix beli 6 percuma 1. Berbaloi-baloi, rugi tak beli.. Anda juga boleh menghadiahkan pada ibu tersayang sempena Hari Ibu yang akan datang. 


Anda sedang mencari suplemen yang terbaik untuk anak, suami, isteri dan keluarga tersayang?

Anda juga ingin seperti kami menjana side income 3-4 angka sebulan?
Dengan bisnes online Shaklee hanya menggunakan smartphone anda temui jawapannya..

Hubungi Nana untuk mendapatkan : 

FREE CONSULTATION
BEST PRICE and 
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE


Nana
Shaklee ID : 1104380

017 244 2982 (SMS/ Whatsapp)

No comments:

Post a Comment