Follow Us @theanabeautyandwellness

@theanabeautyandwellness

Sunday, January 8, 2017

SAKIT SENDI SEMBUH DENGAN AJHT

Sakit sendi boleh menyerang sesiapa sahaja tanpa mengira lelaki mahupun wanita, tua atau muda. Namun risiko sakit sendi lebih kerap menyerang mereka yang berusia. Terutamanya wanita. Ini kerana wanita ternyata lebih banyak bergerak dan menggunakan sendi sejak dari usia muda. Tanggungjawab dan tugas seorang wanita tidak dapat kita pertikaikan, jadi tidak hairanlah mengapa golongan ini mempunyai peratusan tinggi mengidap masalah sendi.
 
Bagaimana sakit sendi boleh berlaku? Sakit sendi boleh berlaku disebabkan oleh kesan stres yang berterusan pada sendi. Antara punca yang menyebabkan stres pada sendi adalah disebabkan aktiviti bekerja terlalu kuat (yang melibatkan pergerakan sendi), menyebabkan sendi haus dan lusuh. Rawan juga menjadi lemah dan rapuh manakala tisu penghubung sekelilingnya pula terurai. Apabila berlakunya pergerakan yang menyebabkan geseran antara tulang-tulang, ini akan menimbulkan rasa tidak selesa dan pergerakan menjadi terhad. 
 

AJHT membantu sendi anda dengan 3 cara iaitu dengan :

1) meningkatkan ‘cushioning’ : glukosamin membantu memelihara rawan dengan memberikan perlindungan di antara sendi supaya anda dapat bergerak lebih bebas.

2) memelihara tisu penghubung yang sihat : mineral seperti zink, kuprum, mangan dan vitamin C membantu membina kolagen dan lain-lain komponen tisu penghubung yang memberi kekuatan dan struktur kepada sendi.

3) meningkatkan keselesaan sendi : ekstrak boswellia pantas membantutkan mekanisma tindakbalas stres tubuh untuk memperbaiki keselesaan pada sendi.

No comments:

Post a Comment