Follow Us @theanabeautyandwellness

@theanabeautyandwellness

Sunday, January 8, 2017

ISU KEWANGAN : ISTERI TAK PERLU AMBIL TAHU?

JIKA ANDA SEORANG ISTERI....

Adakah anda ISTERI sudah cukup selesa dengan kehidupan anda dan keluarga?

Adakah anda ISTERI dapat merasakan betapa beratnya tanggungjawab yang dipikul SUAMI anda?

Jika YA, mengapa tidak anda turut sama membantu meringankan tanggungjawab tersebut?

Jika anda sudah selesa, bagaimana dengan SUAMI anda? ANAK-ANAK anda? AHLI KELUARGA anda? Adakah mereka juga SELESA seperti anda?

Sudah pastinya TIDAK bukan? Jadi, gunakan peranan anda yang masih mampu, masih berdaya untuk membantu mereka yang memerlukan. Jika bukan anda, siapa lagi yang harus bersama-sama berganding bahu?


Kos hidup semakin meningkat. Harga barang semakin melambung. Nilai duit semakin kecil. Jangan disalahkan peningkatan harga. Salahkan diri kita yang tidak belajar meningkatkan potensi dalam diri. Cuba fikirkan sejenak. Jika golongan OKU pun boleh mencari rezeki seperti kita orang normal, kenapa tidak kita?

Jika golongan OKU pun berani berniaga untuk menampung kehidupan mereka, di mana pula keberanian kita sebagai insan yang normal? Kita sebagai orang yang normal sangat bertuah diberikan kehidupan yang lebih selesa daripada golongan OKU. Kerana kita miliki sesuatu yang sempurna berbanding mereka.

Tetapi agak memalukan, apabila semangat yang kita miliki tak sekuat dan setabah golongan OKU ini. Malu bukan? Cukup segala-galanya tetapi punyai hati yang rapuh ibarat kulit telur. Cuba lihat mereka yang kurang sempurna dari kita? Ibarat bayi mereka terus berusaha walaupun perit. Sebab apa? Sebab mereka tahu, disebalik keperitan yang mereka lalui akan ada sesuatu kejayaan yang bakal menanti.

Jadi apa tindakan anda sebagai ISTERI? Adakah anda cukup bersedia untuk memiliki hati yang kental seperti mereka yang kurang bernasib baik? Adakah anda sudah memiliki PUSH FACTOR yang cukup kuat untuk menjadi seperti mereka?

Pasang niat anda -> Kenali push factor -> sediakan modal 'sekeping hati yang kental'

Jika semua syarat ini sudah anda miliki, bermakna anda sudah pun bersedia untuk melangkah ke hadapan. Tahniah! Semoga anda terus berjaya dengan cemerlang. Bantu diri anda bergerak ke hadapan, pasti suatu hari nanti anda tidak akan menoleh ke belakang lagi. Jumpa lagi =D

Entri asal : www.blognana.com (2014)  

REMEMBER THIS WORD
*** NO TURNING BACK ***

 
Anda sedang mencari suplemen terbaik untuk anak, suami, isteri dan keluarga tersayang?
Anda juga ingin seperti kami menjana pendapatan sampingan/ side income 3-4 angka sebulan?
Hubungi Nana untuk mendapatkan :
FREE CONSULTATION 24/7
and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE  

 

Nana
Shaklee ID : 1104380
017 244 2982 ( SMS/Whatsapp ) 

No comments:

Post a Comment