Follow Us @theanabeautyandwellness

@theanabeautyandwellness

Sunday, January 8, 2017

KEMBALIKAN KECERIAAN IBU DAN AYAH

Jika ibu dan ayah anda sakit, apa yang anda buat? Hantar pergi hospital? Atau balik kampung jenguk sekejap? Atau biarkan sahaja ibu dan ayah berusaha untuk cari tukang urut, dukun atau bomoh? Kesian sungguh nasib ibu dan ayah jika ada anak tetapi serupa tiada. Endah tak endah sahaja dengan kehadiran mereka.
Ingat wahai anak. Ibu dan ayah hanya seorang. Tidak boleh dibeli. Tidak boleh ditukar ganti. Tayar kereta bocor, kita boleh tukar. Bumper kereta rosak dilanggar, insuran boleh bayar kos baiki. Tapi kalau kesihatan ibu dan ayah rosak?? Sanggup ke kita nak lihat mereka terlantar menunggu masa? Sanggup ke kita nak lihat tubuh mereka terbaring lesu tidak berdaya? Dan lebih sanggup ke kita kalau tiba-tiba ibu dan ayah pergi meninggalkan kita?



Saya percaya tiada anak yang tidak akan pernah merasa sedih ditinggalkan orang yang dah berkorban untuk kita selama ini. Mungkin kerap kita lafazkan seperti ini, 'Ye saya sayang mak ayah saya' tapi cukup ke perasaan sayang itu yang kita bagi? Atau hanya sayang di mulut sahaja?

Bantu ibu dan ayah anda sebelum terlambat. Berikan mereka kesihatan yang lebih baik. Yang layak untuk mereka miliki di usia tua mereka. Kerana ibu dan ayah dah pernah susah, dah pernah sakit sejak kita lahir sehingga dewasa. Sekarang adalah masa untuk kita pulangkan balik kesihatan yang sempurna pada mereka.

Di sini saya kongsikan kisah benar ibu saya, bacalah dan kongsilah jika anda rasa ia bermanfaat untuk orang lain membantu ibu dan ayah mereka.

Dulu-dulu ibu selalu mengadu bosan duduk di rumah. Bosan sebab tak dapat ikut ayah pergi shopping lama-lama. Bosan sebab tak dapat berdiri buat kerja lama-lama. Bosan sebab tak dapat buat aktiviti kegemaran langsung. Akhirnya ibu stress disebabkan kebosanan itu. Sebagai anak, risau memang cukup risau. Badan ibu mula susut, makan tidur tak teratur. Dari jauh hati memang cukup risau. Tapi apakan daya, saya jauh di perantauan mencari rezeki.

Sehinggalah suatu hari saya berjumpa dengan produk yang ibu amalkan sekarang ni. Memang mula-mula saya jadi ahli sebab nak bagi ibu cuba suplemen ni. Tak terlintas langsung di hati saya nak berbisnes semata-mata. Saya jadi ahli supaya saya boleh dapat harga murah bila saya membeli untuk ibu. Mula-mula saya hanya belikan ibu Ostematrix. Sebulan lepas tu saya beli lagi AJHT dan Omega Guard untuk ibu. Masa tu saya dah tak kira duit bulanan cukup ke tak cukup. Yang penting adalah kesihatan ibu. Duit kita sentiasa boleh cari. Tapi ibu hanya satu tiada pengganti.

Sebelum saya balik jumpa ibu, saya nak lihat ibu sihat. Nak lihat ibu senyum ceria seperti masa muda dulu. Itu impian saya. Sebulan pertama tak banyak perubahan pada ibu. Masuk bulan kedua, memang satu perasaan yang tak dapat nak digambarkan. Ibu dah mula puji suplemen yang diamalkan. Sedikit demi sedikit perubahan pada kaki ibu semakin baik.

Sakit sendi di kaki ibu dah kurang. Rasa lenguh dan cepat letih dah kurang. Ibu dah seronok sebab dapat ikut ayah pergi shopping lama-lama. Lega tak terkata sebab kesihatan ibu semakin baik. Saya pulang ke kampung setelah 4 bulan ibu mengamalkan produk tersebut. Hari pertama sampai saja dari airport, saya terus bawa ibu shopping. Sampai malam, dan sambung lagi hari besoknya. Ni sebenarnya bukan nak test kaki ibu. Tapi saya yang 'ter'over-excited sebab lama tak balik kampung. Jalan-jalan cari makan. Itu yang penting. Perindu makanan kampung. Hehe...

Masa tu, saya dah lupa sebenarnya kaki ibu dah boleh berjalan lama-lama. Sehingga hari kedua, saya kepenatan yang teramat. Sampai nak jalan pun dah tak larat rasanya. Ibu ajak lagi pergi cari satu barang yang dia nak. Masa tu baru saya perasan. Eh! Eh! Sekarang ni kaki siapa yang lagi kuat. Saya ni muda lagi, ibu dah nak cecah 60. Wahhh hebat ibu!!!! Tak sangka saya yang pancit dulu. Hahaha....

Sehingga sekarang, saya beri ibu makan suplemen produk ni. Kalau boleh, saya tak nak ibu ambil ubat-ubatan hospital lagi. Semakin rajin membaca, semakin banyak info tentang ubatan jenis dadah yang saya dapat. Sekarang juga saya dalam proses nak tukarkan semua dadah yang ibu dan ayah ambil untuk sakit mereka. Jika anda baca apa kesan setiap dadah pada tubuh kita, pasti anda juga gerun dan takut nak makan ubatan jenis dadah lepas ni. Tak percaya? Dunia di hujung jari! Rajinkan membaca untuk tambah pengetahuan.

Itulah sebahagian dari kisah ibu saya yang pada mulanya hanya mengambil set untuk sakit sendinya sebelum ini. Sekarang saya juga bagi ibu dengan suplemen yang boleh bantu ibu mencegah diabetes. Kerana sebelum ini kandungan gula dalam darah ibu tiba-tiba meningkat. Sebelum menjadi lebih parah, baik saya bantu ibu mencegah awal penyakit tersebut. Sekian dulu kisah ibu saya. Akan datang saya akan kongsikan pula kisah my BFF (boyfriend forever) iaitu ayah saya. Mom and Dad, I love you both deep deep down in my heart.

Anda sayang ibu dan ayah anda? Jika sayang, buktikan sekarang. Bukan minggu depan, bukan bulan depan atau tahun depan. Ingat ya anak-anak, wang ringgit, harta benda boleh kita cari. Tapi ibu dan ayah kita kalau dah tiada, cari sampai lubang cacing pun Tuhan takkan bagi balik dah. Kerana masa di dunia kita tak hargai mereka, tetapi di sana tetap ada pencipta yang setia menyayangi ibu dan ayah kita.

Jangan menangis baca ya. Ini kenyataannya. Jadilah anak yang menghargai ibu bapa walaupun bukan dalam bentuk memberi wang ringgit. Menghargai kesihatan mereka adalah lebih besar nilainya dari hanya memberi wang ringgit. Pastinya anda akan tersenyum riang bukan, apabila melihat orang yang anda sayang hidup sihat, ceria dan bahagia. Janji pada diri anda, bahawa anda juga akan turut kembalikan senyuman dan kecerian ibu dan ayah anda. 

KEMBALIKAN SENYUMAN DAN KECERIAAN MEREKA
PASTINYA ANDA JUGA AKAN HIDUP BAHAGIA





Perlukan saya untuk bantu ibu dan ayah anda? Saya sedia berkongsi segala pengalaman dan pemakanan yang terbaik buat mereka yang kita sayang. Semoga kehidupan kita semua lebih diberkati.

Entri asal : www.blognana.com (2014)


Anda sedang mencari suplemen terbaik untuk anak, suami, isteri dan keluarga tersayang?

Anda juga ingin seperti kami menjana pendapatan sampingan/side income 3-4 angka sebulan?

Hubungi Nana untuk mendapatkan :

FREE CONSULTATION 24/7
and 
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE
Nana 
Shaklee ID : 1104380
017 244 2982 ( SMS/Whatsapp )

No comments:

Post a Comment