Follow Us @theanabeautyandwellness

@theanabeautyandwellness

Sunday, January 8, 2017

ISU 20 SEN : ADAKAH ANDA TURUT TERJEJAS?

Baru-baru ni kecoh dengan isu minyak naik 20 sen dekat wall FB masing-masing. Sehari dua newsfeed penuh dengan isu 20 sen. Macam-macam situasi 20sen yang keluar. Ada yang lawak, ada yang sakit hati, tak kurang juga ada yang cool. Agaknya anda tergolong dalam golongan 20 sen mana satu ye? Hihi.. Saya pada masa tu tak berkesempatan untuk mengupas isu 20 sen. Mungkin saya terlalu cool kot masa tu :D

Tak lama selepas isu 20 sen, timbul pula isu Bajet 2015 yang juga baru sahaja dibentangkan Jumaat seminggu yang lepas. Sekali lagi newsfeed penuh dengan isu hangat dalam negara. Isu BRIM, isu PTPTN, isu GST, isu IKAT PERUT pun ada. Hihi..

Secara jujurnya, saya dulu memang join juga orang melatah macam ni. Tapi sejak saya dah sedar diri, saya tau semua tu memang takkan boleh kita elakkan lagi. Semakin lama dunia semakin moden, semakin mencabar. Harga barang semakin melambung naik. Harga rumah semakin tinggi mengalahkan bumbungnya.

Saya mula berfikir. Sampai bila saya masih nak bergantung pada gaji majikan? Sampai bila saya nak mengharapkan bonus ‘seciput’ setelah bekerja bertahun-tahun? Jangan fikir saya tak pernah rasa ye. Sebab saya dah lama merasalah, sekarang saya berhijrah ke bidang baru ini. Baru tak baru juga la pada saya sebenarnya.

Saya mula ambil ikhtibar dengan apa yang jadi di sekeliling saya. Secara logiknya memang betul, semakin lama nilai sesuatu semakin susut bukan. Bila nilai semakin susut, harga pula akan menjadi semakin melambung. Bila ini terjadi, kita yang bekerja makan gaji memang cukup terasa bebanannya.

Saya mula ambil langkah kecil. Sebab dari langkah kecil itulah yang akan membawa kita kepada langkah yang lebih besar untuk berjaya. Semakin lama semakin maju. Semakin ada perubahan. Walaupun belum termasuk dalam senarai orang yang terkaya di Malaysia, tetapi sekurang-kurangnya saya dah termasuk dalam senarai orang yang terkaya dalam keluarga saya. Haha… Gurauan semata ok. Yang penting sekarang, saya dah tak macam dulu. Saya dah tak pening dah macam masa makan gaji. Tak pening bila duit asyik tak cukup je nak bayar hutang.

Kuasa minda yang dianugerahkan buat kita, gunakan dengan sebaik-baiknya. Gunakannya untuk menjadikan kita kaya dan bahagia, bukan untuk mencipta alasan. Menjadi kaya dan bahagia bukanlah ditakdirkan sebaliknya ia adalah suatu pilihan yang kita sendiri tentukan.

Nak pilih bahagia dan berjaya? Anda yang tentukan! Jemput datang ke dunia bahagia, kaya dan berjaya bersama saya. Anda akan kagum dengan semangat yang ditonjolkan. Aura negatif yang anda simpan selama ini pasti ternyahcas bila dikelilingi oleh aura positif kami. Saya yakin. Saya janji. Anda juga boleh berjaya bersama kami.

Entri asal : www.blognana.com (2014)

Jangan melatah pasal minyak. Jom jalan-jalan naik basikal ronda taman.

Ingin seperti kami bermula dari menjana pendapatan tambahan?

Ingin seperti kami yang kini dah tidak perlukan bantuan kewangan pihak lain?

Atau ingin seperti kami yang dah jadi bos pada diri sendiri?

Anda tentukannya!! A small step can bring you high up in the sky!


Hubungi Nana untuk mendapatkan :

FREE CONSULTATION 24/7
and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE   


Nana
Shaklee ID : 1104380
017 244 2982 ( SMS/Whatsapp ) 

No comments:

Post a Comment