Follow Us @theanabeautyandwellness

@theanabeautyandwellness

Sunday, January 8, 2017

LINDUNGI SENDI DAN TULANG ANDA

Sakit sendi? Pasti anda akan mengaitkannya dengan orang yang lebih tua dari anda bukan. Contohnya seperti mak, ayah atau makcik anda. Ada kesilapan di situ sekiranya anda hanya menumpukan masalah sakit sendi ni berlaku pada orang tua sahaja.



Jika anda fikir secara logik, kenapa agaknya ibu atau ayah anda mudah untuk mendapat sakit sendi? Kerana mereka dah tua? Sebenarnya faktor tua bukanlah sebab utama kepada sakit sendi. Pernah tak anda dengar atau lihat sendiri warga emas terutamanya, yang masih kuat berjalan seperti orang muda? Tak mustahil kan jika kita lihat seorang warga emas yang sudah mencecah usia 80-100 tahun pasti ada beberapa orang yang masih mampu berjalan dan bergerak ke mana-mana tanpa ada sebarang masalah pun.



Agaknya apa petua dan rahsia mereka ya? Untuk pengetahuan anda, kesihatan yang baik adalah bermula dari pemakanan yang baik. Nampak tak apa yang saya cuba sampaikan? Apa yang saya nak pesan pada anda adalah, amat penting untuk anda menjaga kesihatan tulang dan sendi anda dari usia muda lagi walaupun anda tidak pernah merasa lagi bagaimana kesakitan pada sendi. 


Macam mana nak jaga tulang dari usia muda? Tak susah pun sebenarnya nak jaga sejak dari awal. Apa yang penting adalah pemakanan kita. Jaga pemakanan kita. Pastikan tubuh mendapat nutrien untuk tulang dengan secukupnya. Contohnya anda perlu amalkan makanan atau minuman yang tinggi kandungan kalsium. Tetapi untuk mendapatkan kalsium yang mencukupi untuk tubuh dari sumber makanan adalah sangat kecil kemungkinan kalsium itu akan diserap oleh tubuh.



Jadi untuk membantu anda mendapatkan kalsium dan nutrien lain dengan sempurna, anda perlu mengambil makanan tambahan seperti vitamin. Seperti yang akan saya kongsi dengan anda iaitu SET KESIHATAN SENDI.



SET KESIHATAN SENDI bukanlah suplemen yang hanya dikhaskan untuk orang tua yang mengalami sakit sendi sahaja. Malah ia baik untuk orang muda yang ingin menjaga kesihatan tulang dan sendi sebelum sakit itu datang. Sebab kita pun sering kali dengarkan, MENCEGAH ADALAH LEBIH BAIK DARI MERAWATI.



Jadi, anda mungkin perlukan SET KESIHATAN SENDI ini sebagai pencegahan awal. Jangan tunggu sehingga anda semakin tua, semakin tidak bermaya baru nak mula sedar tentang kepentingan set ini untuk anda. Pasti anda juga ingin menjadi salah seorang nenek atau datuk yang sihat dan kuat sehingga ke akhir usia anda bukan? Jadi, lakukan pencegahan sekarang sebelum semuanya terlambat.

No comments:

Post a Comment